Професій безліч є цікавих,
Але свою вгадати як –
Щоб добре діло й добра слава?
І я собі міркую так …
Вибір професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії - це по суті вибір життєвого шляху, вибір долі. Від вибору професії до душі у великій мірі залежить задоволення людини своєю долею, її щастя.
Завданнями профорієнтації є:
- формування у людини установки на власну активність та самопізнання як основу професійного самовизначення та самоствердження;
- ознайомлення зі світом професій, кон’юнктурою ринку праці, правилами вибору професії, своїми правами та обов’язками;
- забезпечення самопізнання та формування "образу я”, як суб’єкта майбутньої професійної діяльності;
- формування умінь аналізу різних видів професійної діяльності;
- формування вміння співставляти "образ я” з вимогами професій до особистості та кон’юнктурою ринку праці й створювати на цій основі професійний план та його перевіряти;
- перевірка можливостей для самореалізації в різних видах професійної діяльності;
- забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості;
- виховування загальнолюдських та загальнопрофесійних якостей і розумних потреб.
Учні старших класів потребують розширення, поглиблення та систематизації знань про професії, отриманих в процесі навчальної діяльності.
Основні напрями профорієнтаційної роботи з учнями:
- професійна просвіта,
- професійне виховання,
- професійна діагностика
- професійна консультація учнів.
Профорієнтаційна робота складається з таких етапів:
- професійна інформація,
- професійна діагностика,
- професійна консультація,
- професійний відбір,
- професійна адаптація.